Död i andras ögon

Harris, Charlaine

| 2010

Kultböckerna bakom succéserien True Blood Sookie är singel igen och Bill har åkt till Peru. Men det innebär inte lugn och ro för Sookie, tvärtom. På väg hem från jobbet träffar hon på vampyren Eric, halvnaken och förvirrad. Det visar sig att ett gäng häxor förtrollat honom så att han förlorat sitt minne. De här häxorna är inte tandlösa tanter på kvast, utan en grupp maktlystna varelser som använder sina krafter för att med maffialiknande metoder utpressa krogägare i Shreveport.Sookie måste ta hand om Eric medan de andra vampyrerna försöker hantera häxorna, och de inleder en relation. Som om inte det vore nog med problem så dyker det även upp varulvar, och Sookies bror Jason försvinner.Vampyrer och mysterier i en härlig mix, kryddat med heta känslor och humor. Detta är bokserien bakom den populära teveserien True Blood, där bland annat Alexander Skarsgård har fått beröm för sin...

Helena Flemström

2018-04-25

Jag gillar bok serien och tv-serien- Det skiljer sig en hel del

Kamali 

2014-07-19

Lättsmält underhållning som inte kräver någon tankeverksamhet. Perfekt för lata sommardagar, eller som i mitt fall, för att återfå sin läslust!

Omläsning av denna bok.Jag verkligen älskar denna serie "Läs så förstår ni" =)

Elisabet Ekdahl

2012-09-08

Det är inte en bra serie, men duger som underhållning.

Denna bok är i samma klass som de andra innan den.
Jag gillar Sookie Stackhouse väldigt mycket och all hennes mod..
Helt klart underbara böcker.. =)

Trevlig bok som påminner väldigt mycket om Janet Evanovich's böcker. Lättläst och gör så att jag gärna läser fler böcker om Sookie Stackhouse.

Magdalena V

2011-05-15

Älskar böckerna om Sookie Stackhouse! Finns inget att klaga på.

2011-05-03

Lika bra som övriga böcker, tror till och med att jag gillade denna lite mer! Underhållande läsning, flera saker händer parallellt med varandra under berättelsens gång.

Sussie S

2011-04-17

Hittills en av de bästa i serien (och jag läste precis ut nr 6..)

Mathilda Johansson

2010-10-11

Helt klart en utav mina absoluta favoriter:D

Elisabeth E

2010-08-14

Alltid lika bra. Spännande handling och intressanta karaktärer. Humor varvas med dramatik på ett fiffigt sätt.

A Bookaholic Swede

2010-06-01

En av mina favoritböcker i serien om Sookie Stackhouse, men så är jag pro Sookie & Eric!

Långt ifrån ett litterärt mästerverk, men ytterst underhållande.

Julia Nilsson

2010-03-07

Det är ju Eric som lyfter hela serien, och här är han som bäst:)

Sarah Mattsson

2009-11-22

3 -

Freddy K

2009-09-10

Bästa boken hittills. Spännande och Harris tar serien i nya, oväntade och roliga riktningar.