Död i all evighet

Harris, Charlaine

| 2013

Sookie Stackhouse har ett sista äventyr att uppleva.Livet har tagit henne från att vara servitris på Merlotte's bar i Bon Temps, till att bli delägare där. Från att ha varit en utstött särling har nu alla tagit henne till sitt hjärta i det lilla samhället. Och från att ha varit flickvän till en vampyr har hon nu gift sig med en av de mest inflytelserika vampyrerna i Bon Temps.Sookie har överlevt explosioner, revolutioner och mordförsök. Hon har uthärdat svek, ett brustet hjärta och sorg. Varje gång har hon vuxit sig lite starkare och lite klokare men det kommer hela tiden nya prövningar.Frågan är dock till slut, vem kommer att uppleva riktig kärlek? Vem kommer att överleva, och vem kommer att vara död i all evighet?

2014-10-11

Lika lätt som övriga i serien att fastna i och plöja igenom. Jag känner mig faktiskt rätt nöjd med slutet, särskilt det sista stycket. Lite sorgligt att säga farväl till Sookie men det känns som att det var rätt tid.

Nja denna sista avslutande del i serien föll då pladask ner till en klar 2a ju närmare slutet det kom.
Jag önskar så att denna serie skulle ha haft ett mer värdigt slut men Tyvärr alla ni som älskar denna serie denna del föll då rakt ner i papperskorgen =(

Jag håller med dig, en riktig besvikelse. Han är en bra kille men ändå...

Pernilla Eriksson

2013-09-10

*POTENTIELL SPOILER*

Boken börjar bra. Lika rolig och välskriven som de föregående men efter ungefär halva (om jag inte missminner mig, kanske lite tidigare) händer något i historien som ger mig onda aningar. Och jag hoppas och hoppas ända till slutet att jag trott fel men nej, det har jag inte. Besviken x 10. Nej nej nej. Jag hade kunnat ta mycket men inte att hennes historia skulle sluta med honom. Vem som helst av de andra skulle vara bättre men inte med HONOM. Det hade vart bättre om hon förblev ensam t.o.m, det hade känts mer troligt. Så nej, det började bra med slutade som en pannkaka i mitt tycke.