Dimma över Darjeeling

Bergstrand, Mikael

| 2013

I Mikael Bergstrands fristående uppföljare till den framgångsrika Delhis vackraste händer får vi återigen möta den bittre medelålders mannen Göran Borg. Han är tillbaka på svensk mark, och på god väg att falla ner i sina gamla hjulspår igen efter den omvälvande resan till Indien och förälskelsen i skönhetssalongsföreståndarinnan Preeti. Men så ska hans bäste vän Yogi gifta sig, äntligen, med sin stora kärlek Lakshmi, och Göran beger sig åter till Indien för att hjälpa honom med förberedelserna inför den stora bröllopsfesten. Göran följer med Yogi till Darjeeling för att inspektera den teplantage som Yogi köpt för sin svärfars pengar, och som ska bidra till finansieringen av det hela. Men den liknar inte på något sätt de vackra bilderna i säljarens prospekt, utan är i stort förfall. Så nu börjar istället jakten på lurendrejaren och kampen att återfå både pengarna och heder och ära för Yogi....

Jan Banan

2021-05-17

Inte riktigt lika bra som första delen, men ändå en värdig uppföljare.

Henrik Johansson

2018-05-27

Charmigt, roligt och eftertänksamt. Feel good i bra form. Inser att jag kanske har höga krav på hur böcker slutar. Här knyts allt ihop på ett par sidor, lite mekaniskt. Där är den känslan jag bär med mig och tycker att boken är värd mer.

Ann Simonsson

2016-12-21

Feel good roman.

Ann Simonsson

2016-12-21

Feel good roman.

Helena Rasmusson

2016-02-05

Härligt språk! Mysig historia!

Kerstin Wedin

2015-11-29

Det här är en otrolig historia om Indien. Språket och storyn är bra.

Malin Sundman

2015-08-15

En fröjd att läsa. Mysig och återigen vill jag åka till Indien!

Lotta Lettenström

2015-07-21

Helt underbar bok! Läs!

Anders H

2015-07-15

En svag fyra. Delhis vackraste händer är bättre.

Johanna D.A.

2015-06-21

Mysig måbrabok, dock inte lika bra som föregående bok.

Irene Malmeling

2015-02-12

Yogi är härligt underhållande, och hans mamma en intressant karaktär, men i övrigt tycker jag att det är lite "gubbigt".

Artur Kunsinsh

2014-12-02

Absolut en må bra bok. Yogi måste snart komma till Sverige och hälsa på Gora !

Ma Coon

2014-10-12

Mysig fortsättning på Görans äventyr! Hoppas det kommer mer!

Maria Johnson

2014-08-16

Något förutsägbar.

Kerstin Lidström

2014-04-15

Håller med Annelie S. Jag älskade "Dehlis vackraste.... Men denna levde inte upp till förväntningarna. Det jag bär med mig blir Yogis konstaterande att även om saker inte blir lika bra som man förväntat sig, har man bara varit lite glad i onödan, och det gör väl ingen skada!

2014-04-06

Lyssnade på den och det var väldigt bra. Härligt att höra Yogis sirliga utläggningar. Han är så mysig. Betyg 4.

Annelie S

2014-02-17

Hej Mr Gora, hej Yogi, trevligt att få träffa er igen. Trevligt ja, men ni tog mig inte med storm, som i den första boken "Dehlis vackraste händer".

Marita Ryen

2013-12-08

Betyg 4+. Älskade Dehlis vackraste händer och denna var nästan lika bra. Rekommenderas som ljudbok.