Det som göms under sten

Cook, Thomas

| 2009

David och Diana Sears uppfostras av sin paranoida schizofrena pappa, som ideligen plågar dem med sina märkliga intellektuella frågelekar och sina skrämmande raseriutbrott. I pappans förvridna värld existerar David bara i sin briljanta systers skugga ? det är hon som ska uträtta storverk i livet! När fadern dör är David glad över att systern förefaller att kunna gå vidare. Hon gifter sig med en begåvad biokemist och de får en son, Jason. Men det står snart klart att Jason inte är som andra barn, man misstänker att han ärvt morfaderns sjukdom. När han sex år gammal hittas drunknad i en sjö i närheten av familjens egendom är Diana är övertygad om att han blivit mördad, och att hennes man är den skyldige, trots polisens slutsats att det hela var en olyckshändelse. Hon har inga bevis, bara en ?inre röst? som avslöjat sanningen. Världen är hennes enda vittne, och hon hävdar att stenarna...

2012-10-04

Varför jag köpte den här boken vet jag inte, men något var det som lockade mig. När jag sedan tittade på vad boktipset trodde jag skulle tycka om den så ångrade jag faktiskt köpet. Och boken har fått ligga länge. Nu har jag äntligen läst den och oj, vad boktipset hade fel. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2012/10/det-som-goms-under-sten-av-thomas-h-cook.html

Elisabeth Karlberg

2010-04-11

Jag hade faktiskt lite "förväntningar" på denna bok men jag föll pladask på sista sidan. Nåja - nu är den färdigläst i alla fall.

Hans Brandt

2009-08-04

Det är väl mer en psykologisk roman och möjligen thriller än deckare. Jag gillar Cooks sätt att skriva men den här är inte lika bra som förra boken och mycket lättare att ana sig till handlingen hela tiden.
Den är dock aldrig suiperspännande eller så, men helt OK att fördriva lite tid med.