Det enda rätta

Charlotte Rogan

| 2016

AV FÖRFATTAREN TILL LIVBÅTEN KOMMER EN NY FILOSOFISK THRILLER! En dag råkar Maggie Rayburn, på ren impuls, stjäla ett komprometterande dokument från sin chefs skrivbord. När upptäckten leder till att fler bedrägerier uppdagas tvingas hon, av de hon trodde var sina vänner, att välja: sanningen eller dem. Samtidigt i Irak har kapten Sinclair utfärdat en förhastad order med dödlig utgång. Men hans önskan att åtgärda misstaget verkar kunna leda till än mer katastrofala effekter. I Livbåten skrev Charlotte Rogan om människans skrupellösa förmåga att rationalisera bort sin nästas rätt till livet. I Det enda rätta vänder hon på resonemanget. Här möts vi av människor som strävar efter att göra det rätta, men för vem? Med avslöjande perspektivbyten undersöks sambanden mellan vitt skilda människors liv och konsekvenserna av att följa sitt eget hjärtas röst. Charlotte Rogan gav ut sin...

Anna Blomgren

2023-03-24

2016-09-27

Jag läste aldrig Charlotte Rogans förra bok, Livbåten, eftersom så många tyckte en del negativt om den, men när <i>Det enda rätta</i> kom så tyckte jag att jag väl ändå måste ge henne en chans. Trots att den faktiskt klassades som en filosofisk thriller. Om det nu är en genre som finns. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/09/det-enda-ratta-av-charlotte-rogan.html

Linda Ismail

2016-05-11

En mycket bra filosofisk spänningsroman!

2016-04-28

Det enda rätta är Charlotte Rogans andra roman. Hennes första heter Livbåten, men den har jag inte läst.

Det enda rätta var en helt okej bok enligt mig, bra, men inte jättebra.

Jag tycker att boken var lite svår att förstå sig på. Och jag, som ju egentligen älskar tjocka och långa böcker, tyckte den var lite för utdragen.

Men jag ska i alla fall läsa hennes första bok, Livbåten, för den har jag läst mycket gott om.

Och jag tror nog att många kan tycka om även den här boken, även om den inte blev någon favorit hos mig.