Den sista utvägen

Mina, Denise

| 2002

?Med absolut trovärdighet återskapar Mina en hård värld; men också med en humor och värme som är ovanlig även i den mest optimistiska mysdeckare. Få författare klarar en sådan svår balansgång ? det är en fantastisk prestation.? The Times Literary Supplement Trots att solen gassar över ett stekhett Glasgow genomgår Maureen O?Donnell en av sitt livs mörkaste perioder. Skatteskulderna är högre än inkomsterna; mannen som dödade hennes pojkvän skall ställas inför rätta och Maureen tvingas motvilligt till vittnesbåset; fadern som förgripit sig på henne har flyttat tillbaka till Glasgow för gott. Till råga på allt blir hon involverad i en tragisk familjefejd då en kvinnlig bekant plötsligt dör under oklara omständigheter.    Sakta men säkert inser Maureen att hon har dragits in i ett spel med mycket farliga aktörer, och denna gång finns det ingen som kan komma till hennes...

Ursula Stålhandske

2019-03-27

Bra och lite förvånande avslutning av trilogin. Kommer att sakna huvudkaraktärerna.

2014-11-29

Tredje och sista delen i serien om Maureen O'Donnell var jag egentligen inte alls lockad att läsa, eftersom jag inte gillat de två första speciellt mycket. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/11/den-sista-utvagen-av-denise-mina.html

Sara Urger

2013-08-14

Mycket bra avslut på Garnethill-serien, jag är lite ledsen över att inte få umgås mer med Maureen och Leslie.