Den sista hemligheten

En gåtfull bok från 1400-talets Venedig har i alla tider gäckat forskarna. På ytan avhandlar den ämnen som erotik, arkitektur, trädgårdskonst och musik. Men dolt i texten finns ett chiffer som en ung forskare vid Princeton University med stegrande fascination nu håller på att knäcka. Han anar att författaren vill berätta om en ofantlig skattgömma från renässansen. Med skräck och fasa skalar han bort lager efter lager av hemliga budskap. Han vet att flera personer blivit mördade för att de visste för mycket. Och han vet att han själv nu vet ännu mer...

Tobbe Fransson

2011-11-20

Lovade mer än den höll.

Maja Korpvinge

2011-03-08

Skräp, finns så mycket bättre böcker att lägga tid på.

Anna Jonsson

2010-07-28

En stor besvikelse. Hela poängen med bokens innehåll, den stora skattjakten, existerar inte.

Torbjörn Nilsson

2010-06-04

Inte mycket att hänga i granen, kunde blivit bra men tyvärr håller inte författaren hela vägen.

Fredrik Hedlund

2010-06-04

Intressant handling, men kunde varit så mycket bättre!

Bengt Månsson

2010-04-03

Författare är Ian Caldwell och Dustin Thomason, vilket tydligen inte visas i Boktipsets databas.

Lena Persson

2009-10-06

Gillade mystiken i både handligen och språket. Speciellt springet i katakomberna.

Nenne N

2009-10-05

Samma stil som Dan Browns och Raymond Khourys böcker men inte alls lika bra, Men jag är ju trots allt svag för just sådana här historier så jag säger "läsvärd" om den!