Den osänkbara Greta James

Varmhjärtad amerikansk feelgood på en kryssning genom Alaska!Greta James är en av USA:s mest omtyckta stjärnskott på musikscenen ? men när hennes mamma plötsligt dör tappar hon skaparlusten. Dessutom faller hon ihop på scenen en kväll, och när hennes hälsa blir ett viralt samtalsämne svävar karriären i fara.Vändningen kommer när Gretas far Conrad bjuder med henne på en Alaskakryssning. Det som egentligen skulle ha varit ett tillfälle att fira föräldrarnas fyrtioåriga bröllopsdag blir i stället nu en möjlighet för far och dotter att komma närmare varandra i den gemensamma sorgen. Synd bara att de är så otroligt olika.På kryssningen befinner sig även den stilige historikern Ben Wilder, som också genomgår en livskris. Mitt ute på havet börjar Greta och Ben öppna upp sig för varandra, men kan de vara helt ärliga? Och kommer Greta någonsin hitta tillbaka till sin...

2023-03-28

Det här var en bok jag läste i precis rätt tid. Jag fullkomligt slukade boken, fastnade och ville inte att den skulle ta slut. Älskade att befinna mig i Greta James värld!

Det här är en både underhållande och en aning sorglig historia. En väldigt fin berättelse om relationen mellan en dotter och en pappa. Om saknaden efter en mamma som plötsligt går bort och hur man ska ta sig ut ur sorgen. Att läka och komma vidare.

Jag tyckte att den här boken innehöll allt: fin och underhållande historia, vackra miljöer, kärlek, hjärta och smärta, sorg, humor. Jag njöt av att läsa den här boken, blev alldeles varm i hjärtat! Underbar bok!

En riktigt mysig bladvändarfeelgood alternativt feelall (alla känslor) som passade mig perfekt nu. Musikern Greta åker på kryssning till Alaska med sin pappa. Egentligen skulle hennes föräldrar åkt tillsammans, men eftersom mamman oväntat gick bort får Greta ta hennes plats. Relationen mellan Greta och hennes pappa har alltid varit knepig, och väl på ett fartyg blir det svårt att fly. Greta träffar även en författare, och en romans uppstår… Underhållande story, vackra landskap, relationer, kärlek, sorg. Gillade denna! Tack @printzpublishing för önskat recensionsexemplar