Den oskyldige mannen

Grisham, John

| 2006

Beate Flach

2013-06-05

Hur tråkigt som helst. Jag kom inte långt trots att historien bakom är gripande.

2013-01-14

Intressant historia men den kommer inte till sin rätt. Jag läste ut den även om det tog längre tid än jag trott. Författaren skriver att han kunde gjort den betydligt längre men jag tror att den vunnit på att kortas ner lite!

Wilhelm Fajers

2012-10-19

Gripande, väldigt bra skriven bok!

David Karlsson

2012-10-16

seg

2012-07-24

Det här är alltså en sann historia om en man som döms till döden för ett brott han inte begått. Bara det gör att blodtrycket höjs avsevärt. Och när man sedan läser om hur allt gått till, om polisens inkompetens och lathet, ja hela rättsväsendets oförmåga att fungera på ett tillfredsställande och rättvist sätt, då blir man bara rent ut sagt förbannad. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2012/07/den-oskyldige-mannen-av-john-grisham.html

2011-01-05

Bra skrivet, väldigt sakligt framställt vilket gör att man verkligen tar in att detta skett på riktigt. Man blir rätt förfärad över att det kan gå till såhär, och jag hoppas att den här boken har öppnat lite ögon i USA.

2010-07-31

Läste inte ut den. Den här är inte som Grisham brukar skriva.

Kjell Jacobsson

2010-05-05

En bok jag inte trodde skulle passa mej alls. Men jag blev helt uppslukad av den olycklige mannens öde ! En sann historia dessutom.

Anna Fundin

2009-07-05

Intressant historia men ack så illa skriven!