Den krympande hustrun

Kaufman, Andrew

| 1905

En magisk kortroman av författaren till Alla mina vänner är superhjältar. EXTRA: författarintervju - storyn bakom boken.En rånare kommer in på en bank med laddad pistol,men istället för att kräva pengar stjäl han ett föremålmed affektionsvärde från varje person inne på bankkontoret. Han stjäl en del av själen.Strax efter rånet börjar det hända märkliga saker för rånoffren.En lejontatuering blir levande och jagar sin "ägare", en make förvandlas till snögubbe, en kvinna hittar Gud under soffan.Stacey Hinterland, upptäcker att hon krymper, enaning varje dag. Det verkar inte finnas någothon eller hennes make kan göra för att hindra att hon sakta men säkert är på väg att försvinna. Kan Stacey och de andra offren hitta en lösning innan det ärförsent?

Margareta Vanessa

2020-12-28

Fin historia med ännu finare sensmoral. Läsvärd.

Matilda Norberg

2015-11-14

Overklighet så härligt invävt i historien så det känns självklart. Fick mig att tänka på Haruki Murakamis böcker. Lätt och snabbt läst men kan behöva läsas en gång till

Ronnie Kronblad

2013-08-11

Bra händelser. Men lite tillrättalagd. Lite Coelho över den. Lite med anarki och mod hade gett den full pott. Egentligen en trea men jag gillar stoffet.

Linda Åslund

2012-11-02

Hittade inte boken på biblioteket så jag lånade ljudboken. Jättebra uppläst av Morgan Alling, och roligt med introduktion med Kaufmans egen originaluppläsning på engelska, så man får en känsla för röst och intonation.

Jag blir fascinerad av idérikedomen i boken - helt absurt, men ändå verklighetstroget på något vis, för man kan liksom känna igen sig i frustrationen i många känslor. Femma!

Anna Nyman

2012-02-28

En mycket söt liten (!) historia, som visserligen saknar nördhumorn i All my friends are superheroes, men ändå kommer långt.

Emma R

2011-08-27