Den hand som skälver

Eriksson, Kjell

| 2007

En novemberdag 1993 lämnar det socialdemokratiska kommunalrådet i Uppsala Sven-Arne Persson ett viktigt sammanträde och kommer inte tillbaka. Kolleger, familj och polis står helt frågande.Många år senare besöker en Uppsalabo den sydindiska staden Bangalore och ser ett bekant ansikte. Han blir alltmer övertygad om att det är det mystiskt försvunna kommunalrådet han mött. Men vad gör han i så fall här?I Uppsala får Ann Lindells kollega Berglund, som ligger nyopererad på sjukhus, höra att Persson dykt upp. Han minns den gamla utredningen, men får också ett infall att titta närmare på ett annat olöst fall, ett till synes planlöst mord på en gammal man.Lindell själv ställs samtidigt inför ett obehagligt mysterium. En avsågad kvinnofot hittas i den uppländska skärgården. Lindells intresse riktar sig mot samhället Bultudden där det bor påfallande många ensamstående män. Alla tycks de vara ägare...

2014-10-11

Åttonde boken i serien om Ann Lindell är nu utläst och det återstår bara två delar. Kjell Eriksson har verkligen hittat sin stil, men dessvärre är det en som inte alls passar mig. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/10/den-hand-som-skalver-av-kjell-eriksson.html

Åttonde boken av tio om polisen Ann Lindell i Uppsala är lättläst och underhållande, inte så tung som några av de andra vad gäller förvecklingar, politik osv

2012-05-23

Kjell Eriksson skriver bra och jag gillar hans böcker. Här har han fått till en bra och trovärdig story också.

Jan Banan

2011-11-29

Välskriven som alltid när det gäller Kjell Eriksson, men tyvärr fullständigt oengagerande och seg.

Fredrik Andersson

2011-05-01