Den andre sonen

Hector Guzman ligger i koma och hans imperium vittrar långsamt sönder. Sophie Brinkmann blir en bricka i ett spel där lojalitet suddas ut och hon är utlämnad till en värld präglad av förräderi, hänsynslöst våld och bottenlös ondska. För att inte gå under måste hon vända sig inåt och hitta sitt mörka jag. Poliserna Antonia Miller och Miles Ingvarsson rotar vidare i utredningen kring morden på restaurang Trasten. Ju närmare de kommer blir en persons inblandning tydligare - Sophies. Alexander Söderberg fick en flygande start med Den andalusiske vännen. Uppföljaren Den andre sonen är snabbare, mörkare och mer ödesmättad än debuten.

Karin Johansson

2018-11-08

Bra!!!

Jan Banan

2018-06-15

Bitvis spännande gansterhistoria, men ingen större finess och originalitet. Del 2 i en trilogi

2015-07-26

(Den här boken var en av dom tretton böcker som jag läste under mina två semesterveckor i Turkiet. Skriver lite kortare och enklare omdömen på dessa böcker, mot vad jag brukar göra på dom recensionsböckerna som jag vanligtvis läser.)

Jag läste den första boken i serien, ?Den andalusiske vännen? för två år sedan, och här är en länk till mitt blogginlägg om den boken.

Jag tyckte att även denna bok var bra, och det ska bli intressant att läsa fler böcker i serien framöver.

Rekommenderar boken, men läs helst den första boken i serien först.

Andreas Jansson

2015-03-01

Sämre än den första!

Susanne Rydvald

2015-02-26

Nja, vad ska man skriva ? ... Bättre än den första eller Inte lika dåligt ?