Contact

Sagan, Carl

| 1985

The future is here...in an adventure of cosmic dimension. In December, 1999, a multinational team journeys out to the stars, to the most awesome encounter in human history. Who -- or what -- is out there? In "Cosmos," Carl Sagan explained the universe. In "Contact," he predicts its future -- and our own.

SARA ASPLUND

2021-06-20

Min favorit. Det vackra med vetenskapen. Frågan om vi kan vara säkra på hur världen ser ut. Fascinationen för vetenskapen och frågor om guds existens. Inget tröttsamt klassiskt ont och gott. Och det vackra slutet med talet e. Jag älskar det!

Magnus Johansson

2016-07-23

Den kanske bästa sf-roman jag läst. Snuddar vid en femma.

Min första bok av Carl Sagan. En av de första jag läste på Engelska. Lite svår att förstå, men som helhet, helt underbar. Blev förvånad över hur annorlunda den var mot filmen dock, som fortfarande är en av mina favoritfilmer. Som sagt, helt underbar och rekommenderas till alla som gillar astronomi och djupa frågor.

Bengt Månsson

2010-03-26

Liksom i Hoyles "A för Andromeda" leder intelligenta signaler från rymden till kontakt med utomjordisk intelligens. Dock ingen invasion den här gången snarare tvärtom även om det förblir oklart om det egentligen hände...