Blindspel

Booth, Stephen

| 2004

Howard och Sarah Renshaw är fyllda av förväntan där de står på perrongen för att möta sin dotter Emma. När hon inte kliver av tåget utgår de från att hon blivit fördröjd och tagit en senare avgång. Men Emma kommer inte med nästa tåg heller ? Två år senare hittas en ung man brutalt ihjälslagen ute på Dark Peaks mörka hedar. En man som växt upp i samma lilla by som Emma. Kriminalinspektör Diane Fry och hennes kollega Ben Cooper anar ganska snart att byborna sitter inne med information om vad som kan ha hänt. Men att få dem att tala är inte lätt. De är vana vid att sköta sig själva utan inblandning av några utomstående, allra minst av polisen. Det finns många mörka hemligheter som man inte vill ska komma till ytan ? hemligheter från det förflutna som kastar sin skugga inte bara över tillvaron i byn, utan även över Diane Frys och Ben Coopers privata liv. Blindspel är Stephen...

2016-02-27

Nu när jag läser böckerna i den här serien med något kortare uppehåll mellan dem så hade jag hoppats på att det skulle ge en extra kick. Det är ju betydligt roligare att läsa om man minns vad som hände i förra boken. Men Blindspel gör mig faktiskt lite besviken. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/02/blindspel-av-stephen-booth.html

2014-04-08

De tidigare böckerna av Stephen Booth har varit riktigt bra deckare men den här fjärde boken i serien känns bara seg. det händer ingenting och jag saknar spänningen. Bra skrivet som vanligt men i detn här boken räcker det inte för mig. Svag 2:a.

2011-01-17

Ja, vad gör man inte för Ben Cooper? Jo, tar sig igenom dessa 511 sidor. Bitvis läsvärd men okoncentrerad deckare. Håll Dig till ämnet Stephen Booth. Var inte motivet väldigt långsökt?

Karin Löfstrand

2009-09-29

Den fjärde boken i serien och tyvärr har glansen falnat. Jag blir bara trött av att huvudpersonerna är oföretagsamma och historien tar sig alldeles för långsamt framåt.

kristina johansson

2009-08-14

För många personer som blandas in för min smak och för lite känsla. Missnöjd, bättre kan författaren!