Blind lydnad

Lavender, Will

| 2008

Inget är vad det synes vara... Blind lydnad är en psykologisk thriller om att inte veta vad som är sant och vad som är påhittat. Om hur gränser suddas ut med hjälp av manipulation. Om en katt-och-råtta-lek med människans psyke. När studenterna på Winchester University ska börja sin nya kurs får de inte en lista på vilka böcker de ska läsa eller något annat de är vana vid. De får ett uppdrag. De ska hitta en saknad flicka vid namn Polly med hjälp av ledtrådar som professor Williams delar ut. Har inte studenterna lyckats hitta henne efter sex veckor kommer hon att bli mördad. Till att börja med är alla studenter förväntansfulla och tycker att uppgiften är annorlunda och lockande. Men snart börjar mysteriet Polly att ta över tre av studenternas liv. De tre kopplas samman med varandra och med Pollys försvinnande. Gränserna för vad som är verkligt och vad som hör till deras kurs suddas ut. Är...

2015-10-24

Psykologisk thriller... Inget är vad det synes vara... två saker som jag verkligen går igång på och det var förmodligen det som lockade mig när jag köpte den på bokrean 2013. I år satte jag den på boktolvan så den säkert skulle bli läst. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/10/blind-lydnad-av-will-lavender.html

E H

2014-10-16

Psykologiskt nervigt från början till slut! Vem kan man lita på?! Vilken bokdebut av denna författare!

PL *

2013-06-30

Började bra och hade all potential till att bli en riktigt bra historia med spänning och tvära vändningar. Tyvärr höll det inte hela vägen, och sista delen av boken var mest en transportsträcka. Dåligt språk och dåligt betyg.

Therese Simar

2012-01-21

Vilken spännande bok, kunde inte sluta läsa, en riktig thriller gåta, fick använda huvudet riktigt intensivt! Läs den!!

Gunbritt Stillman

2011-05-08

Fängslande, kuslig och bitvis riktigt otäck.

2011-01-05

Den här boken höll mej fast hela vägen. Den har allt som för mej gör den värd en femma, en oförutsägbar handling, intressanta personer, snyggt språk... Tycker om när min gissning inte ens är i närheten av slutet.

janne lindh

2010-11-30

Hårt skruvad och inte speciellt trovärdig psykologisk thriller. Men välskriven och bitvis spännande.

2010-08-01

Konstig! Men jag var tvungen att läsa ut den för att få veta hur den slutar.

Gunilla N

2010-04-21

Kände redan från början att den inte riktigt tilltalade mig, men eftersom en av mina favoritförfattare skrivit om den i positiva ordalag så var jag ju tvungen att ta mig igenom den. Zzzzz! Taffligt skriven, emellanåt med ett rent urdåligt språk och utfyllande upprepningar. Nej fy. Slutet var så ologiskt och överdrivet så jag är riktigt missnöjd.

Pia Eriksson

2010-03-08

Hum, håller en fast på något sätt men ändå rätt sjuk...

Lena Larsson

2010-02-03

Helt ok och den lite mystiska prologen i början höjde förväntningarna redan innan man läst ett par sidor men slutet var lite av ett antiklimax. Lite tråkiga personligheter måste jag hålla med om men storyn är bra.

FranZone c”,)

2010-01-26

Fängslande "aka-p*rr" men lite själ-lösa personligheter...

Nenne N

2009-10-14

Jag blev helt fast i den här boken!! Läste hela under söndagen. Kunde bara inte släppa den... Den fängslade mig på ett sätt som jag inte kan förklara men jag ville bara veta vad som var sant och hur allt hängde ihop! Och den kunde ha slutat på flera sätt så slutet var absolut inte förutsebart!