Bida sin tid

Guldstrand, Titti

| 2012

Det är i början av juni och snart skolavslutning. Hanna Lind är keramiker och har nyligen flyttat till norra Öland tillsammans med dottern Nora. Hanna och Nora gör en dagsutflykt till ön Blå Jungfrun i Kalmarsund. På båten mellan Öland och Blå Jungfrun träffar Hanna Jonas, en arkitekt som är i Stora Näsvik för att hjälpa sin mormor med hus och trädgård. Hanna blir attraherad av Jonas och när de senare springer på varandra bjuder han ut henne på middag.Följande måndag cyklar Nora som vanligt iväg till skolan, men hon kommer aldrig fram. När Noras lärare kontaktar Hanna blir hon skräckslagen men lyckas ändå behålla lugnet. De börjar leta efter dottern, men hon är som uppslukad av jorden och de tvingas efter några timmar att kontakta polisen. Det finns inga spår av Nora. Hanna tvingas inse att hennes dotter verkligen är försvunnen.Hanna börjar därefter nattetid få besök av en man. En natt står...

2014-09-29

Den här boken vann jag för drygt två år sedan, men av någon anledning har den blivit stående oläst i hyllan. Nu har ju hösten kommit och då tyckte jag denna skulle passa att läsa, eftersom den beskrivs som skräck. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/09/bida-sin-tid-av-titti-guldstrand.html

Marianne Skoglund

2013-12-16

Snälla Frank förlag, skaffa en bra redaktör som kan vaska fram berättelsen ur författarnas ordmassor. Den här bokens skräckpartier är bland det bästa jag läst av svenska författare men boken som helhet är pladdrig, svajig och full av en massa onödigheter som inte tillför berättelsen något. Inte helt oävet ändå, en bra idé och kusliga skräckpartier. Men det räcker inte hela vägen.

Marianne Skoglund

2013-12-16

Nja ingen höjdare tycker jag.
Det är dock lite synd visst hade den övernaturliga inslag men den nådde då inte upp till Skräckgenrens klass.

Emelie A

2012-09-13

Det här är förmodligen en bra bok om man gillar den här genren, men för mig kändes det som en typ av historia jag läst flera gånger om redan, i bättre tappningar.

Annelie A

2012-09-04

Oj vilken stark debut av författaren Titti Guldstrand! Jag brukar vara ganska återhållsam med mina betyg, men den här boken vill jag ge 4,5 i betyg. Boken har allt, den är spännande från början ända till sista sidan och utspelar sig i en mysig miljö. Jag tycker att boken har ett bra språk och med ett bra "flyt" som gör den angenäm att läsa.Boken är en av de bästa böcker jag läst under detta året och jag ser med längtan fram emot att få läsa mer av Titti.

2012-06-16

En bok som jag tyckte mycket om handlingen i, men kanske inte riktigt lika mycket sättet som den var skriven på. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var som jag inte riktigt gillade. Men det var inte något riktigt ”flyt” i boken. Fast jag gillade, som sagt var, handlingen. Så boken var helt klart läsvärd.