Bambi

Kallentoft, Mons

| 2016

BAMBI DÖDAR DIG Efter en midsommarfest i skärgården ligger döda kroppar spridda över blodiga klipphällar. Det ser ut som att tonåringarna har begått kollektivt självmord, men kan det verkligen stämma? Kriminalinspektör Zack Herry har äntligen fått ordning på sitt trasiga liv, och förlovat sig med sin flickvän. Men utredningen tar honom snabbt djupt ner i människans värsta mörker och Zacks värld rasar åter samman. Kan han komma upp till ytan innan fler människor måste dö? Jakten på sanningen har blivit personlig. Tredje delen i Herkulesserien bygger fritt på myten om hinden med de gyllene hornen. Det blir storslaget rått när grekisk myt blandas med den hårda verkligheten i Stockholms undre värld. Lika fartfyllt spännande som i Zack och Leon, lika obehagligt skrämmande. Herkulesserien är en internationell fullträff och såld till över tjugo länder. Röster om Herkulesserien: "Helt...

Kim Dahlback

2020-06-22

Har gillat Kallentofts tidigare böcker, men denna föll jag inte för. Har å andra sidan i te läst den två första böckerna, men blir inte sugen efter denna heller. Handlingen känns krystad och det blir inget flöde i berättelsen.

signe rosenberg

2020-02-10

Maria Jacobsson

2019-12-17

Högt tempo, spänning och otäcka bilder i mitt huvud när jag läser gör denna boken till en av de bästa Mons Kallentoft skrivit. Träffande aktuellt ämne som väcker debatt och oro. Det är svårt att lägga ifrån sig boken när jag väl börjat. Tangerar en femma i betyg!

Hanna Thorn

2017-08-01

sträckläsnings-material !!

Marina Pedersen

2017-01-02

Kanon

Riktigt, riktigt bra. Nästan en femma. Jag hoppas det kommer en fortsättning snart. Det kändes på slutet som om det behövs en bok till om Zack, som jag har fäst mig vid.

Jan Svensson

2016-09-02

Sådär. Otäck, högt tempo och delvis spännade. Men inte helt färdig. Känns som de skrivet slutet först och sedan fyllt i historien utan att riktigt fylla i alla luckor. Mina förväntningar är alltid höga på Kallentoft och även om han inte riktigt når ända fram med just denna så väntar jag med spänning på nästa del.

2016-07-13

Det har blivit lite av en sommartradition att läsa en bok om Zack. Vi får väl hoppas att den traditionen kan fortsätta så att jag i alla fall inte behöver vänta i mer än ett år på nästa del. Det enda som skrämmer mig lite är att i den här utgivningstakten och om det ska bli tolv böcker så kommer det att dröja många år innan jag får veta allt... Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/07/bambi-av-mons-kallentoft-markus-lutteman.html

2016-06-20

Betyg: 4,5 av 5.

Bambi är den tredje boken i Herkulesserien. Den första boken heter Zack, och här är en länk till min recension av den. Och den andra boken heter Leon, och här är en länk till min recension av den boken.

Jag tyckte väldigt mycket om både Zack och Leon, och jag tyckte precis lika mycket om Bambi.

Bambi handlar bland annat om svek, hämnd, och droger. Den är väldigt actionfylld, och det känns nästan som om man ser på en film, när man läser den. Boken är mycket blodig och våldsam, och inget för känsliga.

Jag tycker mycket om karaktärerna i boken, och då speciellt om huvudpersonen, Zack.

Rekommenderar absolut boken för alla som gillar actionladdade och lättlästa svenska thrillers. Men läst helst böckerna i rätt ordning, för då får man ju självklart störst behållning.

Och jag hoppas verkligen att Herkulesserien kommer att innehålla tolv böcker, precis som Herkules gjorde tolv stordåd, enligt den grekiska mytologin.

2016-06-17

Tredje delen i Herkuleserien följer helt klart de två första. Trovärdig, snabb och svår att lägga ifrån sig. Även om jag precis läst en annan bok (svensk författare) med lite samma drogplot. Den här serien känns ny och fräsch och uppdaterad på hur samhället faktiskt ser ut och fungerar idag. Språket gör att man fastnar och det bara rinner på. Mycket bra.