Atlantis hemlighet : historiens största gåta på väg att lösas

Gibbins, David

| 2006

"Vad får du om du kombinerar Indiana Jones med Dan Brown? Svaret är David Gibbins. OK, du har säkert inte hört talas om honom än, men hans namn kommer att finnas överallt inom kort. Han är en framstående marinarkeolog och en av världens ledande experter på antika skeppsvrak och sjunkna städer. Han leder expeditioner över hela världen och han är dessutom en lovande författare." Daily Mirror Marinarkeologen David Gibbins debuterar med en rafflande äventyrsroman i bästa Indiana Jones-stil där gamla pergamentskrifter och symboler på en guldskiva visar vägen till det sjunkna Atlantis. Vid utgrävningsplatsen ute i Nineveöknen, i skuggan av pyramiderna, trampar en kamel igenom taket på en gömd gravkammare. I graven finner Dr Hiebermeyer de 6000 år gamla kvarlevorna av en skrivare som verkade i Faraos tjänst. I handen håller den begravde ett pergament, där något står skrivet på den...

2013-06-05

En bok som handlar om Atlantis och hur det sjönk är ju en bok som jag helt enkelt inte kan motstå, men ibland blir det inte bra när man går på trigger-ord. David Gibbins förvaltar inte sin historia på något speciellt förtjänstfullt sätt. Det finns mängder att säga om den här boken, men jag ska verkligen försöka att fatta mig kort. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2013/06/atlantis-hemlighet-av-david-gibbins.html

Tina Lantz

2011-11-20

Stålmannen - släng dig i väggen! Här kommer Arkeologen! Spännande förklaring av den gamla myten dock.

Elisabeth Kling

2010-09-10

Lite seg i början,men sedan blev det spännande.Gillar blandningen av arkeologi.historia,myt och action !

Erik Karlsson

2010-06-14

Det tar ett tag innan den börjar bli bra. Klart underhållande och man kan lära sig en del. Den är en gnutta barnslig ibland och kärlekshistorien är otroligt platt. Den centrala historien är hur som helst mycket underhållande.

Carolina Hytter

2010-05-19

Instämmer med föregående talare.

Michael Nystås

2009-09-27

Inte ofta jag lägger en bok åt sidan, men den här fick det vara nog med efter 200 sidor. Intressant story som sjabblas bort.