Är det någon där?

Keyes, Marian

| 2007

Anna Walsh är ett vrak i allas ögon. Fysiskt nedbruten och känslomässigt omskakad. Hon ligger på soffan hemma hos mor och far i Dublin med bara en sak i huvudet: hon måste tillbaka till New York. New York betyder allt: hennes lägenhet, Det Mest Fantastiska Jobbet Av Alla och utöver det, det mest betydelsefulla, hennes man, Aidan. Men inget är längre enkelt i Annas liv... Det är inte bara de fysiska och själsliga ärren som gör återkomsten till Manhattan komplicerad utan också det faktum att Aidan verkar ha försvunnit. Är det dags för Anna att gå vidare - är det överhuvudtaget möjligt? Frågorna hopar sig, men en brokig skara av olycksbröder - och systrar - två födslar och ett helknäppt bröllop tycks kunna hjälpa henne att hitta svaren som kan förändra hennes liv... Dråplig, hjärteknipande och livsbejakande - i den nya romanen visar sig Keyes från sin allra bästa sida! Igen.

Bokslott

2016-06-24

Min favorit av hennes böcker. Så sorglig men samtidigt rolig

2015-12-07

Det är obegripligt att en författare som skriver så totalt värdelöst, ytligt och intetsägande kan vara så populär. Jag begriper inte vad alla som tycker om denna smörja har för krav på en bok!! Men det är som vanligt att jag bör akta mig för böcker som ligger på popularitetstoppen. Sk chic lit kommer jag att hålla mig långt ifrån i fortsättningen.

gun öberg

2013-03-12

den mest ytliga och tråkiga bok jag läst på länge

Jessica Appelqvist

2012-12-08

Både humor och allvar på samma gång.

Jenny Jansson

2012-08-21

Sorglig och samtidigt en rolig bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig.

Veronica Kurtsson

2012-07-05

Helt fantastisk!!!

Rebecka Broberg

2012-07-03

Precis lika bra som de andra böckerna av keyes!

Theresa Gyllander

2012-07-01

Usel litteratur enligt mig!

Maria Jönsson

2011-12-10

Marian Keyes är bästa verklighetsflykten och avkopplingen. Som en film alltid.

annie åsbrink

2011-07-09

En av Keyes bästa tycker jag!

hanna säkkinen

2011-03-15

Så ända in i ... bra! Här är det inte bara humor utan en bra story i allt dessutom. En av mina favoriter med Mariam Keyes!

Linda Fedko

2011-02-19

Detta måste vara en av de sämsta böcker jag läst. Det fanns inget som talade till mig. Inga av karaktärerna var spännande och språket var inte heller särskilt bra.

Johanna Galenpanna

2011-01-07

En bok där en snygg, vänlig, omtänksam, allmänt perfekt (nåja..) IRLÄNDARE dör - ja, då måtte det vara en förbannat väl skriven bok för att det ska vara något att ha. Men icke. Jag har nog tröttnat på chicklitt. Det här var för lättsmält (utom det faktum att hon tog kål på den habegärlige irländaren. _Det_ var inte lättsmält :P Huuh! :( )

Louise

2010-09-26

Jättebra. Absolut en bok jag skulle kunna läsa om. Fick mig att gråta flera gånger.

Sandra Svensson

2010-09-01

underbar bok. man blir både glad och ledsen på samma gång..

Tove Holmgren

2010-05-16

Lättläst, lite sorglig och väldigt mycket Marian Keyes...

* Mazuli *

2010-03-27

Något seg start men blev mer spännande efter några kapitel. Dock lyckades Marian Keyes inte riktigt leverera hela vägen, och boken föll platt i slutet. Den får en svag 3a av mig.

Pia W

2010-03-17

Både lättsam och lite sorglig berättelse med kvinnliga förtecken och glimten i ögat. Ibland på tomgång och många namn att hålla reda på. Vinner nog på att läsas i ett svep (det gjorde dock inte jag)Slutet lyfter den till en stark trea.

Lena Larsson

2010-02-09

Den här och Vattenmelonen är mina favoriter av Marian Keyes.

Sabine Minell

2009-12-08

Det är första boken med Marian Keyes som jag har läst och jag fullkomligt älskar den! Den fick mig att le, skratta och gråta, ibland på samma gång. Jag blev otroligt berörd av denna sorgliga men fina berättelse. Att sorg kan vara så vackert på något sätt. Marian Keyes kan =) Är väldigt nyfiken på att läsa resten av hennes böcker!

M W

2009-12-01

Cecilia Hultberg

2009-10-07

Marian Keys känns som vår tids Danielle Steel. Här får fortfarande Den Stora Kärleken spela huvudrollen bland PR-prinsessor och oförskämt Perfekta Män. Humorn blir därför nödvändig, småtrevligt och flickfnittrig på ett medelålders vis. Som smågodis för själen, med ett sting av saltlakrits.

Carin Johansson

2009-08-01

Trodde inte alls på den men blev överraskad.

Karin Karlsson

2009-07-10

Inget stort fan av Keyes, men denna är helt okej.

Camilla Lundberg

2009-07-10

Jag tyckte denna var Keyes bästa, oväntade handling och gripande.

Annione H

2009-06-20

Lite olik hennes andra böcker men så underbar och gripande.

Elin Pålsson

2009-06-17

Hennes bästa bok någonsin!

Cecilia Johansson

2009-06-14

Börjar bra, men jag tycker att den känns lite deprimerande.

Maria Klamas

2009-06-10

ja så galet härligt o överjäkligt kan livet vara, det skildras med humor o jag får en ännu större längtan efter att resa till Irland, jag måste baskemig ha levt där i mitt förra liv...

Li Bok

2009-06-08

Jag har alltid trott att Keyes böcker var relativt tomma i sitt innehåll..något som ger dig ett gott skratt men sedan lämnar dig ganska oberörd. Denna bok har ett allvar som verkligen berörde mig.

Huvudpersonen förlorar sin livs kärlek men vägrar inse att så är fallet. Du får följa hennes desperata förnekelse samt hennes försök att sedan leva vidare i livet utan sin kärlek. Jag tyckte denna bok skildrar de känslor som uppstår när man förlorar någon oväntat och hastigt mycket bra.