Änglar

Keyes, Marian

| 2003

Maggie Walsh är den ordentliga storasystern, som gift sig med sin ungdomskärlek och har ett arbete som sekreterare på ett advokatkontor i Dublin. Tills en dag då hon får nog och bestämmer sig för att lämna sin man för att resa till sin väninna Emily i Los Angeles. I Marian Keyes sjätte roman Änglar får vi lära känna ännu en syster i familjen Walch. Maggie är storasyster till Claire i Vattenmelonen och Rachel i En oväntad semester. Maggie är den ordentliga systern, som gift sig med sin ungdomskärlek Garv och arbetar som sekreterare på ett advokatkontor i Dublin. När hon misstänker att hennes käre, men aningen tråkige man Garv, har ett förhållande med en annan kvinna, lämnar hon honom. Och plötsligt tycks allting hända på en gång. Hon blir av med sitt jobb och bestämmer sig för att resa till sin väninna Emily, som arbetar som manusförfattare i Los Angeles. Här möter Maggie...

Inte en av hennes bästa tyvärr

Inte en av hennes bästa tyvärr

Irene Miguel

2021-01-26

Härligt

2015-08-04

Rachel Mohlin är helt underbar att ha i öronen! Hon är så rolig! Boken tyckte jag däremot var ganska meningslös. Rolig på sina håll men ganska ordinär. Jag hade troligtvis aldrig läst ut den om jag läst för hand! En svag 3:a blir slutbetyget för mig! Ingenting jag direkt kan rekommendera!

Anna Lindgren

2013-09-05

Inte rolig alls... Tröttnade efter typ halva!

Sara Åman

2013-05-29

En av Marian Keys topp 5 böcker! Älskar att huvudkaraktären är lite äldre!

Maria Blomkvist

2013-03-10

Lättsmält men inte speciellt rolig. Jag hade väldigt svårt att förstå mig på flera av huvudkaraktärens val och det kändes inte som det gavs så mycket känslomässig förklaring till hennes beslut.

2012-05-19

Jag har nu läst alla utgivna böcker om den något underliga familjen Walsh nu och hur dråpliga och roliga döttrar och föräldrar än är i denna tredje bok så måste detta vara i särklass den sämsta av de fyra böckerna. Läs resten på http://bokslut.blogspot.se/2012/05/anglar-av-marian-keyes.html

Helena Karlsson

2012-03-22

Inte en av Keyes bättre böcker. Lättläst som alla hennes böcker men trist story.

PL *

2011-12-01

Nej, det här var verkligen inte bra. Inte ens som slöläsning, så den blev aldrig utläst.

Josefine Ejebjörk

2011-09-19

Nja, bara sådär från Keyes, hon kan bättre.

Miriam T

2011-07-25

Ville ha en mysig chick-lit att läsa i värmen, men då solen och värmen inte kom tänkte jag - Äh kan väl vara trevligt att läsa nu ändå? Men nej, jag har tröttnat på att chick-lit oftast bara består av en massa fester hit och dit varvat med lite shopping och det tycker jag är stört ointressant att läsa om [...]

Läs hela recensionen på min blogg:

Jennifer Ardin

2011-05-26

Trevlig strandbok som lästes ut på en dag i Thailand. Marian keyes är iförsig alltid kul!

Sara Hansson

2011-04-07

Det första jag läser av Marian Keyes efter att ha hört så mycket positvit om henne. Blev inte vansinnigt imponerad men boken är genomgående underhållande, vitsig och igenkänningsfaktorn är hög. Kommer läsa mer av henne :)

Sandra Svensson

2010-12-21

tyckte boken var charmig, underhållande och roligt :) tyvärr höll den ändå inte riktigt samma mått som de andra jag läst med henne. men absolut läsvärd.. en stark trea :)

Efter att bara hört gott om författaren bestämde jag mig för att läsa denna. Inte något för mig alls.

Camilla H

2010-02-12

Jag började läsa den men nu står den och samlar damm i bokhyllan, tråkig..

Felicia Axelsson

2009-10-10

Definitivt inte en av Keyes bästa. jag skulle vilja påstå att detta är den sämsta faktiskt. Men den är trots allt skriven av ett proffs. Så dålig är den inte.

Elisabeth Dahlberg

2009-06-21