Äcklig : en sann berättelse om en mors grymhet

Briscoe, Constance

| 2006

En sann berättelse om en mors grymhet Du är en äcklig hora. En äcklig, äcklig hora, sa mamma och dunkade mitt huvud mot dörren. Constance var van vid att bli misshandlad, både psykiskt och fysiskt, av sin egen mor, och regelbundna slag och svält orsakade flickan ofantlig smärta. Men det var den känslomässiga tortyren avsaknaden av kärlek som gjorde mest ont. Föreställ dig att din mamma kallar dig en äcklig, ful bakterie. Föreställ dig att din mamma flyttar när du är tretton år gammal och lämnar dig ensam, utan värme, elektricitet och mat. Hade du överlevt? Constance gjorde det. Hon trotsade alla odds, och kämpade sig till så mycket självkänsla att hon klarade att studera vid universitet och bli Storbritanniens första svarta domare. Fruktansvärd, brutalt ärlig och ändå upplyftande; ÄCKLIG är Constance Briscoes historia.

Så fruktansvärt från verkligheten

Therése Lönneberg

2015-07-30

Intressant men inte ett språk som jag föll för. Men storyn är ju såklart väldigt gripande.

Izabela Horn

2012-11-01

En tragisk historia men tyvärr har efter pojken som kallades Det kommit ut har böcker i den genren blivit uttjatade och de chockar inte längre med sin grymma handling.

En väldigt lättläst bok om ännu en tragisk barndom.

Therese Simar

2012-01-29

En fruktansvärt grym bok, men så läsvärd! Hur kan man behandla sitt barn så illa?

Charlotte B

2010-12-25

Sorlig och gripande bra bok.

2010-07-25

Vilka föräldrar det finns!

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Hur kan man behandla ett barn så här? Sitt eget barn tom?!!
Sträckläste boken

annika åberg

2010-06-20

Sträckläste denna bok,. hon utstod en sådan grymhet och ändå så stod hon upp och överlevde